Blog Izy
Żeglowanie
free counters
środa, 29 sierpnia 2012

"Mikrofotożyjątko" zostało tak nazwane i sfotografowane przez Pastelkę Kraban...

nad morzem_13

Miało na sobie zaledwie pięć warstw odzieży wierzchniej, a polaru nie nałożyło tylko dlatego, żeby podkreślić, iż nad Bałtykiem lato (więc i termosu z gorącą herbatą ze sobą po plaży nie taszczyło). Natomiast każdego dnia plecak "Mikrofotożyjątka" wypełniał ręcznik, na którym zamierzało się ono wylegiwać w towarzystwie Pastelki Kraban, wystawiając twarz do sierpniowego słońca. Ze względu na temperaturę powietrza, ręcznik został rozłożony tylko raz i na krótko:

nad morzem_14

"Mikorofotożyjątko" miało szczęście, bowiem nie padało, a nawet gdyby, to i tak z aparatem foto by ono latało i co się da - uwieczniało :-)

nad morzem_29

Dar Pomorza_03

chleb_07

kwiaty 2012_37

Oto ostatnie wytwory kartkowe: rocznicowo - urodzinowe

kartka_36

kartka_37

kartka_38

kartka_39

kartka_40

kartka_41

sobota, 25 sierpnia 2012

zyrafa nadmorska_05

Dzisiaj znów będzie dużo obrazków autorstwa zarówno mojego, jak i Pastelki Kraban...

nad morzem_09

Gdansk-Oliwa_14

nad morzem_17

nad morzem_20

Od jakiegoś czasu mam półkę, o której marzyłam od dłuższego czasu - dużą i z haczykami. Prawdopodobnie ruszy teraz produkcja zawieszek...

polka_01

polka_02

Miś został wyhaftowany jakiś czas temu i w oprawie wysłany do Krakowa. Nie dostałam jeszcze potwierdzenia jego przybycia, więc na razie nie dołączam zdjęć całego prezentu.

mis_01

wtorek, 21 sierpnia 2012

zyrafa nadmorska_04

Jako, że nad morzem raczej zimno było, więc z Pastelką Kraban -odpowiednio odziane- spacerowałyśmy nie tylko po plaży, ale także, a może nawet głównie po Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Na Jarmarku Dominikańskim pojawiłyśmy się aż trzykrotnie i zawsze odjeżdżały z jakimś zakupem... Filiżankowym najczęściej.

W Gdańsku oprócz Muzeum Starych Zabawek wybrałyśmy się również do Muzeum Bursztynu (ja po raz drugi w tym roku), Dworu Artusa i Archikatedry Oliwskiej. W Gdyni zwiedziłyśmy "Błyskawicę", "Dar Pomorza" oraz Akwarium Gdyńskie. Zdjęć, które przywiozłyśmy, wystarczy chyba jeszcze na kilkanaście wpisów :-)

Gdansk_43

kartka_34

kartka_35

niedziela, 19 sierpnia 2012

Dzisiaj przedstawiam pawia, wyszytego na prośbę Pastelki Kraban. Obecnie paw został oddelegowany do pilnowania kolczyków i korali, co będzie można zobaczyć na ostatnich zdjęciach.

paw_11

paw_12

paw_13

paw_14

paw_15

paw_09

paw_10

Poniżej druga część fotorelacji ze zwiedzania Muzeum Zabawek...

Muzeum Zabawek_30

Muzeum Zabawek_61

Muzeum Zabawek_53

Muzeum Zabawek_31

Bardzo spodobał nam się opis gry towarzyskiej. Może warto byłoby się nią zainteresować ? ;-)

Muzeum Zabawek_65

Muzeum Zabawek_64

Muzeum Zabawek_67

Muzeum Zabawek_40

"Mózg elektronowy" już sam w sobie jest rozczulający, ale niemal na kolana powaliło nas to czegoż to on uczył. Kto był fizjologiem ZSRR? Wychowawcą młodzieży? Działaczką młodzieżową?

Muzeum Zabawek_46

Muzeum Zabawek_58

Muzeum Zabawek_45

Muzeum Zabawek_60

I kolejny przebój: nagusek, którego -jak wynika z instrukcji- najlepiej byłoby przechowywać chyba w lodówce.

Muzeum Zabawek_68

Muzeum Zabawek_69

Zabawka dla dzieci, której nie wolno sprzedawać dzieciom

Muzeum Zabawek_korki

sobota, 18 sierpnia 2012

Chcąc dać odpocząć od tęczy, statku i gdyńskich ptaków, zaproszę dzisiaj na powspominanie (lub też poznanie :-) zabawek sprzed lat. Na lotnisku w Gdańsku wypatrzyłam ulotkę informującą, że przy ulicy Ogarnej znajduje się Galeria Zabawek z lat 1920-1989. Udałyśmy się tam z Pastelką Kraban i zrobiły blisko setkę zdjęć. Mam nadzieję, że zachęcą one do odwiedzenia Galerii i obejrzenia na własne oczy eksponatów (niektórych mocno zużytych :-). Jest ich tam podobno tysiąc...

Na początek jeszcze hafciarski akcencik w postaci magnesiku, który podarowałam w prezencie

magnesik_01

I zapowiadane zdjęcia z odwiedzin w muzeum (coś mi się zdaje, że małe części tegoż muzeum znaleźć można jeszcze u mnie w "pamiątkowym" pudle z rzeczami z dzieciństwa)

Muzeum Zabawek_01

Muzeum Zabawek_06

Trochę przerażająca ta radość, ale... może my z Pastelką Kraban się nie znamy ;-)

Muzeum Zabawek_07

Wciąż jeszcze dobrze pamiętam jakim dramatem było kiedyś zgubienie krasnala podobnego do tego stojącego na środkowej półce. Obecnie byłoby dla mnie dramatem mieć takiego krasnala ;-). Trzymam jednak opakowanie po grze "Zbieramy kwiatki", należącej jeszcze do moich Kuzynek. Zbieram w tym pudełku obcięte kawałeczki kanw...

Muzeum Zabawek_02

Muzeum Zabawek_03

Muzeum Zabawek_08

Muzeum Zabawek_09

Muzeum Zabawek_10

Muzeum Zabawek_04

Muzeum Zabawek_05

Zakolekcjonowałam jedną filiżankę z zastawy. Przypuszczam, że chyba nigdy nie miałam jej w całości, ale i tak przy intensywności korzystania z niej, nic dziwnego, że zachowała się tylko jedna część. Ileż to przyjęć dla lalek (i koleżanek!) zostało dzięki owej zastawie wydanych... Raz nawet udało nam się wypić po szklance herbaty, cierpliwie przelewanej do filiżanek przy pomocy... kroplomierza. I słodziłyśmy tę herbatę, mieszając zdaje się wykałaczką.

Muzeum Zabawek_29

Muzeum Zabawek_22

Muzeum Zabawek_28

Muzeum Zabawek_23

A tutaj coś jak z koszmarnego snu niemalże... Podobno -jak tłumaczono nam w muzeum- głowy te można było czesać

Muzeum Zabawek_24

piątek, 17 sierpnia 2012

zyrafa nadmorska_03

Dzisiaj pokażę kolejną porcję wakacyjnych zdjęć, tym razem również tych zrobionych przez Pastelkę Kraban. W roli głównej wystąpi oczywiście tęcza i wpływający w nią statek. Pierwszy raz w życiu widziałam coś takiego, więc nie można się dziwić ilości ujęć tegoż zjawiska :-). A zdjęcia i tak nie oddadzą piękna i wyrazistości tęczy....

Gdynia_60

Gdynia_54

Gdynia_45

Gdynia_55

I jeszcze tulipany przywiezione do Gdyni w prezencie...

tulipany_01

tulipany_02

tulipany_03

tulipany_04

tulipany_06

czwartek, 16 sierpnia 2012

zyrafa nadmorska_02

We wtorek wieczorem wróciłam z niespełna tygodniowej wyprawy do Trójmiasta. Wczoraj przygotowywałam laptop do łyknięcia wszystkich moich zdjęć z pobytu, mając nadzieję, że i te Pastelki Kraban też się zmieszczą (to okaże się jutro).

Nad morze pojechał ze mną tematyczny haft, ale udało mi się "postawić" tylko kilkanaście krzyżyków. Cóż to musiała być za wyprawa, skoro nawet na wyszywanie czasu i chęci brakło... :-)

Nadmorskie wspomnienia_02

Wyprawa zaczęła się od podróży z przygodami, ale zakończyła szczęśliwie i o czasie

lot_12

lot_14

lot_13

lot_15

Wyleciałyśmy rano, toteż po zakwaterowaniu u Cioci, jeszcze tego samego dnia po południu wybrałyśmy się nad morze, gdzie dotarłyśmy tylko dzięki determinacji Pastelki Kraban, ja bowiem zaraz po wyjściu z autobusu zobaczyłam kwietniki i niewiele brakowało, bym tam zdjęciowo utknęła...

Gdynia_07

Nie zważając na temperaturę powietrza zdecydowanie różną od wrocławskiej, poszłyśmy przywitać się z plażą, morzem i lokalnym ptactwem. Miałyśmy niesamowite szczęście, bo po niecałej godzinie na niebie ukazała się tęcza. Była tak niewiarygodnie intensywna, że będę chyba musiała zaświadczyć, że zdjęcia nie są podkoloryzowane (Pastelka Kraban też zaświadczy, iż tak było, prawda?). Nie dość, że tęcza bajkowo piękna, to jeszcze pozwoliła na dokładne obfotografowanie się, przywołując po chwili "koleżankę" - znacznie bledszą jednak. Do pełni szczęście brakował nam tylko statku wpływającego w tęczę... Był. Stylowy w dodatku.W tęczę wpłynął, a później zawrócił. Poniżej obrazkowa dokumentacja ze spaceru.

Gdynia_13

Gdynia_28

Gdynia_29

wtorek, 07 sierpnia 2012

Zaskakująco lekka walizka po zważeniu okazała się mieć dwa kilo "nadwagi". Tego się można było spodziewać... Po ciężarach, jakie woziłam na rozmaitych trasach, bagaż ważący zaledwie 22 kilogramy wydaje mi się niemalże piórkiem. Jako, że przy odprawie w Polsce jeszcze nigdy nie zdołałam bezpłatnie przewieźć nadbagażu, więc pozostaje przepakowanie części rzeczy do torby podręcznej, która -jak sobie obiecałam- tym razem będzie malutka... Hmmm. We Włoszech na pewno lepiej by mi poszło. Raz nawet udało mi się zabrać ponad 8 kilogramów więcej. Natomiast Jadzia została kiedyś na lotnisku wezwana do stawienia się celem wyjaśnienia jakież to słoiki przewozi w odprawionym uprzednio bagażu głównym. Wyjaśniła, że z ziemi polskiej do włoskiej ogórki kiszone wiezie. Spotkało się to z całkowitym zrozumieniem.

Poniżej dwie fotografie sprzed lat z odlotu we mgle, która unieruchomiła większość samolotów i spowodowała serię przygód

na lotnisku_01

na lotnisku_02

...oraz "zapowiedź" pawia wyszytego na życzenie Pastelki Kraban

paw_08

Pakowanie do wyjazdu weszło w ostatnią fazę, więc przysiadłam trochę nad zdjęciami z poprzedniej wyprawy, nie pokazałam bowiem jeszcze nawet połowy z nich. To znaczy połowy z tych najbardziej udanych, bo ze zrobionych w ogóle to nie pokazałam jednej dziesiątej :-). A tu trzeba szykować miejsce na nowe. Co do pakowania, to moja walizka jest zaskakująco lekka. Już zaczynam się zastanawiać czego zapomniałam...  Najważniejsze, że zabrany został śpiwór oraz haft "Nadmorskie wspomnienia", który dobrany został tematycznie...

Powstał ostatnio taki oto obrazek...

obrazek_01

wakacje 2012_09

wakacje 2012_12

kwiaty 2012_20

Poniżej znak, na który się natknęłyśmy. Pastelka Kraban śmieje się, że ten ostatni biegnący, nieco wyrośnięty, to nauczyciel...

znak

poniedziałek, 06 sierpnia 2012

Ukończyłam wreszcie serwetkę rozpoczętą tak dawno temu, że już niemal pamięć nie sięga ;-). Serwetka została wykopana ze stert materiałów na jakimś rzymskim straganie, a następnie przeznaczona do wyszycia na niej motywu nawiązującego do posiadanych przeze mnie kompletów filiżanek. Dopiero po wykonaniu całego haftu zorientowałam się, że się "nieco" rozminęłam z kolorami...

W roli dodatków wystąpiły upieczone przez mnie ciastka migdałowo-waniliowe. Wczoraj usmażyłam także placki cukinii obtoczone w jajku ( dodatkiem przypraw) oraz mące orzechowej. Zaskakująco dobre!

serwetka_02

serwetka_08

serwetka_09

serwetka_10

Od kilku tygodni prawie codziennie piję szklankę soku arbuzowego z dodatkiem jakiegoś innego owocu (najlepiej nektarynki). Wczoraj wreszcie ten sok sfotografowałam. Zareklamuje go najpierw pewien jegomość...

arbuz_01

arbuz_02

arbuz_03

W piątek dostałam sporo papierówek, z części których wieczorem przyrządziłam sok. W sobotę wstałam z wysypką na całych rękach, które w dodatku były także spuchnięte. Powróciłam więc do soku z arbuza, przez cały dzień spoglądając jednak na papierówki tęsknym wzrokiem. Były bowiem pyszne... W niedzielę, kiedy już po jabłkach zostało właściwie tylko wspomnienie,  przypomniało mi się, że również w piątek zakupiłam 30 deko borówki amerykańskiej i to prawdopodobnie ona spowodowała to uczulenie...

Poniżej kilka kulinarnych migawek z ostatniego wyjazdu

na stole_02

ognisko_02

ognisko_03

sobota, 04 sierpnia 2012

Przekonałam się ostatnio po raz kolejny jak wielką determinacją i odpornością musi wykazać się podróżujący pociągami. Razem z Pastelką Kraban wyruszyłyśmy w czterogodzinną jazdę, której celem było miasteczko w Ziemi Lubuskiej. Drobnostką okazała się konieczność dwóch przesiadek na przejechane niecałe dwieście kilometrów oraz opóźnienie pociągu, które skróciło nam czas przebiegnięcia z dworca PKP na przystanek autobusowy z minut dwudziestu pięciu do czterech, i spowodowało pobicie rekordu na pokonanie tego odcinka z ciężką walizką, laptopem oraz sprzętem fotograficznym. Największym wyzwaniem okazało się jednak samo wyjechanie z Wrocławia w malutkim szynobusie, w którym stłoczeni zostali liczni podróżni, oraz przewożone przez nich bagaże, wózki inwalidzkie, rowery oraz psy. Wesołego podróżniczego obrazka dopełniały trzymane na rękach dzieci i kosze z kwiatami. Miny zagranicznych turystów świadczyły, że mają okazję zetknąć się ze swego rodzaju "folklorem". Całości dopełniała postawa bardzo zasadniczej pani konduktor, która najchętniej rozstawiłaby wszystkich po kątach, a że z braku miejsca sama prawie nie mogła się przecisnąć, więc zajęła się wydawaniem rozkazów typu: "Panie z walizkami, proszę walizki włożyć na półki!". "Panie z walizkami", czyli my z Pastelką Kraban, najpierw spojrzały po sobie z niedowierzaniem, a później zaprotestowały, że walizek nie są w stanie tam załadować. Pani konduktor natychmiast wyznaczyła pana, który powinien to zrobić, a wyznaczony pan natychmiast wykazał gotowość pomocy, jednak "panie z walizkami" oświadczyły, że nie odpowiadają za urwanie się półek pod ciężarem bagażu oraz ewentualne związane z tym obrażenia współpasażerów. Obawiałam się, że w odpowiedzi usłyszymy: "Panie z walizkami, wobec tego proszę wysiąść", ale na szczęście pani konduktor upatrzyła już sobie kogoś innego i czym prędzej udała się go pouczać...

Poniżej jeden z wyhaftowanych ostatnio prezentów:

recznik_06

recznik_07

Zdjęcia z wakacyjnej wyprawy...